Vrijdag

Jarenlang leefde ik alleen voor het weekend. De door de weekse dagen deden er eigenlijk niet zo toe. Maar naar mate ik ouder werd (en nog veel ouder hoop te worden natuurlijk :-P), ging ik me realiseren dat als je die door de weekse dagen er je hele leven maar een beetje “bij doet” en die dagen er alleen maar door heen jaagt… dan leef je nog geen 1/3e van de tijd. Dan geníet je nog geen 1/3e van de tijd!!!! Dus als je 90 jaar mag worden, heb je er slechts zo’n 30 jaar met veel plezier van geleefd. Uhm….. wat gaat hier fout, mensen? En dus sinds een aantal jaar leef ik voor het nu. Het NU! Het klinkt cliché en nogal nep, maar het is wel waar: ik geniet van wat ik nú doe. Ter plekke.

Onze nieuwe collega is twintig jaar. Een leuke, vlotte meid die haar werk goed doet. Zij leeft wel voor het weekend! Ik herken het maar al te goed. Onlangs maakte ik mijn; “als je alleen maar voor het weekend leeft, dan leef je zo kort”-theorie aan haar kenbaar. Ze was er blijkbaar over gaan nadenken en zei afgelopen week plots tegen me:

“Ik ga meer zoals jij doen. Genieten van het nu!”.

Genieten van je werk. Genieten van een kop koffie. Genieten van de regen op je gezicht. Van de schone was. Van de uitdaging. Van het vallen en weer op staan. Gewoon…. van het nu.

Slimme meid!

Maar goed. Of we nou leven in het nu of niet… de vrijdag voelt toch altijd wel héél lekker aan. Dus ook daar genieten we van :-D.

Alvast een fijn weekend toegewenst allemaal!

hoi-vrijdag

© Eveline – November 2015

Geef een reactie

